Tuesday, March 22, 2011

Zaujah Teladan

Posted on 1:21 AM by Izzuddin Yussof


baru-baru ni aku ada pergi daurah BM

time tu ada arr dia ceritakan yang laki ni kenalah belajar 'suka' apa yang perempuan suka

perempuan suka kaler, jadi laki kenalah buat2 faham betapa cantiknya kaler ni

perempuan suka bunga, jadi si suami pun kenalah buat2 faham dan suka bunga gak





itu di bahagian laki arr, sebab yang menyampaikannya time tu seorang ustaz (maka jantinanya adalah lelaki)

tapi pastu....

tetiba aku teringat kat beberapa pasangan....

of course, pasangan-pasangan di dalam keluarga aku sendiri..





aku ada seorang akak yang dah kawin

dia dulu SMAP.... Kajang (kot)

(yup, kalo x silap :|)





seingat memori aku....

mmglah dia xdelah pernah minat sukan sangat pun

cam bola ke, tenis ke, rugby ke





tapi ditakdirkan dia kawin dgn abg ipar aku

yg tersangat2lah minat sukan

sebut jelah sukan apa kan, hampir semua kot dia minat






jadi aku perasan...

sejak diorg kawin....

akak aku pun 'mula minat' sukan






sangat banyak sembang pasal bola ke, tenis ke, rugby ke dgn abg ipar aku

sedangkan aku agak yakin sebelum ni utk sukan2 cam tenis dan rugby tuh konfim dia x penah2 pun tgk

pastu cam sengaja (x taulah kalau betul kan) menyokong Federer instead of Nadal (yg abg ipar aku sokong) supaya cam 'memanaskan suasana'

malahan

pernah sekali tu

ketika dia kat kerja

dia siap mintak aku record/update pasal match2 tertentu

(terkesima sket bila itulah permintaan dia)

semua demi suami dia yg tercinta






kenapa?

sebab suami dia minat sukan

jadi dia pun usaha untuk minat sukan





perkara yang sama gak ada dilakukan oleh akak-akak ipar aku yg lain

aku tau ada sket2, tapi x nampak sangat since diorg duk umah lain

tapi yg ni sgt obvious arr since berlaku kat dpn mata kan







sangat sweet kot? haha

aku rasa cam dah sgt byk kali aku ckp kat diri aku sendiri

akakku tu mmg seorang isteri yg sgt terbaik

cam kadang2 wish kalo ada isteri yg macam dia mesti sgt best

>_< style="color: rgb(0, 0, 102);">"perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. dan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik. dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka itu bersih daripada apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia" (An-Nur 24:26)



p/s: hakikatnya TERSANGAT banyak yg berlaku time weekend ni... boleh kata ada dlm 4-6 posts yg aku terfikir nk tulis... tapi since nk bermula dgn bnd yg 'santai' jadi aku tulis post ni


p/ss: personally aku rasa x selesa sbb blog ni x gelap hahah... bak kata akmal hayat begin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting     end_of_the_skype_highlighting blog hitam dah synonim dgn aku...


p/sss: ada gak yg complaint pasal 'read more' pny function... dulu3 aku penah kutuk gak org buat camtu dan x suka gak... tp ended up skrg ni aku plak yg buat... cam..... boleh kata 'keperluan' kot... sbb post2 aku sgt panjang


p/ssss: aku hanya sempat mengedit the last 75 posts. yg lain2 x sempat, dan mgkn xkn pun... jadi post2 lama korg akn melihat dia berkaler putih yg x leh dibaca... dan x de dlm 'tab2' yg aku buat kat atas tu

No Response to "Zaujah Teladan"

Leave A Reply

United Kingdom and Ireland